Del fem
Händelse:
När de kommer fram till återvinningscentralen hittar dem de olika containrarna. Konservburken hittar sina vänner och plastpåsen går med.
Nyckelfrågor:
Hur föreställer ni er att en återvinningscentralen ser ut?
Hur tror ni att man sorterar Plastis och Plåtis?
Händelse:
När de kommer fram till återvinningscentralen hittar dem de olika containrarna. Konservburken hittar sina vänner och plastpåsen går med.
Nyckelfrågor:
Hur föreställer ni er att en återvinningscentralen ser ut?
Hur tror ni att man sorterar Plastis och Plåtis?
Händelse efter nyckelfrågorna:
Nu är de fyra stycken som kommer fram till återvinningscentralen. Spindeln styr gänget mot de olika Containrarna för att leta efter Plåtis och Plastis vänner. Plåtis hittar sina föräldrar tillsammans med olika metall grejer, det finns aluminiumfolie, kaviartub och massor av andra konservburkar precis som Plåtis. Plastis blir ledsen då hon ännu inte hittat sin familj. Just då ropar spindeln högt.
Nu är de fyra stycken som kommer fram till återvinningscentralen. Spindeln styr gänget mot de olika Containrarna för att leta efter Plåtis och Plastis vänner. Plåtis hittar sina föräldrar tillsammans med olika metall grejer, det finns aluminiumfolie, kaviartub och massor av andra konservburkar precis som Plåtis. Plastis blir ledsen då hon ännu inte hittat sin familj. Just då ropar spindeln högt.
Hej Västkustflickorna!
SvaraRaderaFin storyline ni gjort! Ni har använt er av händelser och nyckelfrågor på ett helt korrekt sätt, där barnen får en stor del i att föra berättelsen framåt. Hur tänker ni er slutet på storylinen, er "high-piont"? Såg också på en av era bilder att ni använt er av ett planeringsschema, lägg gärna upp denna planering på er blogg! Ni har gjort flera goda pedagogiska val i er planering, tänk på att ni kopplar dessa till litteratur. Här är valet fritt vilken litteratur ni vill använda er av, kanske är det lättast att använda av er av litteratur ni använt er av i tidigare kurser och som ni redan är bekant med?
Hej Västkustflickorna!
SvaraRaderaFin storyline ni gjort! Ni har använt er av händelser och nyckelfrågor på ett helt korrekt sätt, där barnen får en stor del i att föra berättelsen framåt. Hur tänker ni er slutet på storylinen, er "high-piont"? Såg också på en av era bilder att ni använt er av ett planeringsschema, lägg gärna upp denna planering på er blogg! Ni har gjort flera goda pedagogiska val i er planering, tänk på att ni kopplar dessa till litteratur. Här är valet fritt vilken litteratur ni vill använda er av, kanske är det lättast att använda av er av litteratur ni använt er av i tidigare kurser och som ni redan är bekant med?